Gazella stärker Interim Management teamet genom rekrytering av Annika Wacker

Gazella rekryterar in Annika Wacker som senior rekryteringskonsult till Interim Management-teamet för fortsatt satsning på området. Annika har tidigare jobbat 10 år på Procter & Gamble i Sverige och Schweiz som Business Controller och Head of Business Control och senast kommer Annika från en CFO-roll på tågbolaget MTRX. Med Annikas bakgrund hoppas hon tillsammans med sina kollegor lyfta affärsområdet till nya höjder!

Annika Wacker Interim Management GAzella

”Med sin härliga energi och gedigna erfarenhet från linjen har Annika stött på många av de utmaningar som Gazellas kunder står inför. Hon kommer kunna bidra med en förståelse och rådgivning som kommer vara mycket värdefull både för våra kunder och seniora kandidater”,
säger Caroline Wettermark som är ansvarig för Interim Management på Gazella.

Vi träffade Annika för att fråga henne om hennes nya roll och hur det kommer sig att hon valde att ”byta sida” från en senior ekonomiroll till att arbeta med rekrytering inom interim management.

 

Vad tror du att du kan bidra med till Interim Management-teamet?

-Jag älskar människor lite mer än jag älskar siffror och att få jobba med interimstillsättningar av ekonomer blir ett fantastiskt sätt att få använda mina kunskaper och erfarenheter inom ekonomi, på ett nytt sätt. Eftersom jag jobbat mer än 15 år inom ekonomi i flera olika roller tror jag att jag kan bidra med trygghet för Gazellas kunder och kandidater i rekryteringsprocessen, att de får prata med någon som själv arbetat i linjen under lång tid. Jag hoppas även kunna agera bollplank till mina kollegor på Gazella när det gäller frågor kring olika ekonomiroller och i gengäld få ta del av deras expertis inom rekrytering och interimstjänster, vilket jag verkligen ser fram mot!

 

Varför valde du Gazella?

-Jag har under lång tid imponerats av Gazella från både kandidat- och kundperspektivet så när chansen dök upp att få bli en del av deras härliga gäng kändes det självklart att ta den. Jag kom i kontakt med Gazella redan 2015 när jag var med i en rekryteringsprocess som Gazella höll i. Gazella har sedan dess varit enormt duktiga på att kontinuerligt hålla kontakten, oavsett om det har varit för en specifik rekryteringsprocess eller bara för att stämma av vart jag befinner mig i livet och karriären. Där har Gazella verkligen stuckit ut från alla andra rekryteringsföretag som jag varit i kontakt med under min karriär. Gazella har en dessutom en otroligt härlig företagskultur och delar många av mina värderingar såsom tron på att man bäst når framgång genom att jobba som ett lag och att konstant arbeta för utveckling.

 


 

Efterfrågan på Interim Managers inom ekonomi ökar för varje år som går då våra kunder har insett vilka otroliga fördelar det finns för organisationen att ta in en erfaren interimschef. Därav behöver även vi växa för att möta efterfrågan från våra kunder och idag är vi tio medarbetare i teamet och planerar för fortsatt tillväxt under 2023. Vårt mål är att vara den snabbaste och mest kvalitativa rekryteringspartnern på marknaden och det jobbar vi hårt för att vara, varje dag!

Behöver du hjälp med en interim lösning, tveka inte på att kontakta oss.

Kontakta oss gärna

  • Namn:
  • E-post:
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Mer från bloggen