Treasurer

En nyckelperson i uppgiften att skydda en organisations ekonomi

Treasurer arbetsuppgifter

Som Treasurer arbetar du med den ekonomiska tillsynen.

  • Hur ser bolagets nuvarande ekonomiska status ut egentligen?
  • Vem tar fram relevant rapportering för att kunna bistå ekonomifunktionen och ekonomisk ledning på ett bolag?
  • Vad är de ekonomiska konsekvenserna av företagets agerande?

Din uppgift är att arbeta med att inhämta relevant dokumentation och bekräfta juridiska krav. Du bedriver som Tresaurer en tillsyn över alla aspekter av ekonomisk förvaltning och arbetar nära andra ledamöter i förvaltningskommittén för att skydda organisationens ekonomi. Med det sagt är det viktigt för både stora och små bolag att ekonomin granskas av ett flertal personer inom den ekonomiska funktionen. Ofta har du som Treasurer huvudansvar över att dessa ansvar uppfylls men har till sin hjälp en finanskommitté som du arbetar i nära kontakt med.

Vad gör en Treasurer mer konkret?

Du har ansvar för finansiering, finansiell rapportering, insamling och försäljning. Ekonomisk planering och budgetering. Du ser även till att lämpliga system och kontroller finns på plats för att kunna presentera detta, att dom följs konsekvent och överensstämmer med bästa praxis och lagkrav. Viktigt är också att se till att bokföring och konton uppfyller villkoren för finansiärer eller lagstadgade organ.

Rekrytering och kravställning

I rekryteringen söker man dig som har högskoleexamen med inriktning mot ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha arbetat några år som kvalificerad ekonom och i något större affärssystem, gärna som systemförvaltare eller liknande. E-handel är ofta en relevant del och värdesätts så klart om du har erfarenhet av.

Precis som i många andra roller värdesätts personliga egenskaper högt så som förmågan att vara flexibel, att kunna se hela verksamhetens behov och på så sätt driva utvecklingen framåt. Du arbetar tvärfunktionellt och har kontakter och arbetssätt riktat åt flera håll, därför är struktur och systematik viktiga delar som egenskaper.

Rekrytering och interim inom ekonomi och finans

rekrytering

Rekrytering

Gazella är specialister på rekryteringar av roller till alla nivåer inom ekonomi och finans.

Läs mer
Rekrytering
Executive Search

Executive search

Gazella besitter kompetensen och metodiken för att erbjuda exekutiva rekryteringstjänster med full konfidentialitet.

Läs mer
Executive search
Interim

Interim

Gazella är specialister på bemanning av kvalitetssäkrade konsulter till tidsbegränsade uppdrag inom ekonomi och finans.

Läs mer
Interim
Interim Management

Interim management

Gazella erbjuder seniora underkonsulter till uppdrag och projekt där det krävs en interim manager, förändringsledare eller specialist.

Läs mer
Interim management

Kontakta oss gärna

  • Namn:
  • E-post:
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.