Även om du och dina kollegor brinner för ert arbete behöver vi inse den stora fördelen med semester. Att dina anställda får vila ut och kunna komma tillbaka med ny energi. Vanligtvis har anställda rätt till fyra veckors sammanhängande semester under sommaren, vilket kan vara utmanande att få ihop på ekonomiavdelningen, som alltid behöver ha några i ordinarie personal på plats.
Anna Törner, har arbetat både som anställd och interim CFO/ekonomichef i över 10 år men arbetar nu som Senior Advisor på Gazella, där hon hjälper företag med rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans.
– Konkurrensen på marknaden är just nu väldigt hög och det är många som drar i samma kandidater, därför är det viktigt att börja planera er sommarbemanning redan nu. Det kan också vara bra att samtidigt fundera över framtiden, eftersom sommarpersonal kan vara ett bra sätt att hitta kandidater som kan passa för framtida anställningar.
Anna berättar att hon känner igen att det är ett tidskrävande pussel att få ihop bemanningen över sommaren. Vi har därför nedan samlat våra 5 tips för hur du lyckas!