Ekonomiassistent till spännande bolag inom retail

gazella

Gazella söker nu en engagerad ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till ett expansivt e-handelsbolag med kontor i Stockholm city. Till denna tjänst söker vi en ansvarsfull, noggrann och servicemedveten person som vill bli en del av ett positivt team med mycket energi. Du har erfarenhet ifrån arbete som ekonomiassistent eller redovisningsassistent på ekonomiavdelning eller redovisningsbyrå. I ditt arbete är du van vid att inneha en bred roll med många olika arbetsuppgifter.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till övergång i en tillsvidareanställning och vi söker en person som är tillgänglig för att påbörja uppdraget inom kort. Vi kommer att intervjua kandidater löpande för denna tjänst, så om du är intresserad av denna roll – ansök redan idag!

Din utmaning

I rollen som ekonomiassistent kommer du i ditt dagliga arbete att:

  • Arbeta med hela processen för leverantörsreskontra.
  • Löpande bokföring och avstämningar.
  • Besvara leverantörsförfrågningar och ha kontakt med leverantörer rörande betalningar samt följa upp ärenden i leverantörsfakturorna med leverantörerna.
  • Administrera, hantera och genomföra återbetalningar.
  • Aktivt stötta och delta i arbetet med att upprätta bokslut.
  • Vid behov stötta upp AR-avdelningen.
  • Föreslå och delta i interna projekt och förbättringar av processer, genomföra ad-hoc-uppgifter samt vara ett pålitligt stöd och assistera i det dagliga redovisningsarbetet.

Erfarenhet

Vi söker dig med 0–3 års erfarenhet från arbete som ekonomiassistent på en ekonomi- eller redovisningsavdelning. Vi ser gärna att du har god förståelse för, och erfarenhet av att jobba med, processen för leverantörsreskontra. Vi söker dig som uttrycker dig väl på både svenska och engelska, i såväl muntlig som skriftlig kommunikation.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är proaktiv, noggrann och positiv. I ditt arbete kan du hantera en stor variation av arbetsuppgifter och leverera hög kvalitet inom utsatt tidsram. Du har intresse och förmåga att se hela processen och föreslå förbättringar. Du har även lätt för att lära dig nya saker, är flexibel och genomför ditt arbete ansvarsfullt och med en prestigelös attityd.

Vad Gazella erbjuder dig

Bli en del av Gazellas konsultnätverk! Vi är övertygade om att konsultuppdrag skapar möjlighet att snabbt samla på sig mycket erfarenhet från olika branscher, testa olika företagsformat och möta olika organisationsstrukturer och kulturer. Vi arbetar ständigt med en rad spännande bolag i flera olika branscher och erbjuder dig konsultuppdrag som passar dina behov. Som anställd konsult hos Gazella får du ta del av våra nätverkande och roliga event samt att du erbjuds friskvårdsbidrag och pension. Gazella vill vara din långsiktiga partner genom karriären. Hos oss kan du lita på omtanke för din trivsel, uppföljning och utveckling.

Ansökan

Har vi fångat ditt intresse? Ansök genom att registrera ditt CV för denna tjänst på Gazellas hemsida via ansök-knappen. Har du frågor är du välkommen att kontakta Elsa Toorell, (elsa.toorell@gazella.se) som är ansvarig rekryterare för denna tjänst.

Vi använder ditt CV för att hitta relevanta jobb för din profil. Genom att gå vidare i processen nedan och trycka på knappen ”Skicka in ansökan” godkänner du att vi samlar in och lagrar dina personuppgifter.

Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att kontakta mig:

Elsa Toorell Gazella Interim Accounting