Ekonomiassistent till säkerhetsföretag i Stockholm

gazella

Gazella söker nu en Ekonomiassistent till vår kund i Stockholmsområdet. Är du nyexaminerad eller i början av din karriär? Letar du efter ett jobb där du får ta stort ansvar och samtidigt ges utrymme att utveckla det ansvaret? Då bör du läsa vidare!

Som Ekonomiassistent på detta bolag ansvarar du för att ankomstregistrera och boka leverantörsfakturor mot inköpsordrar samt stötta medarbetare med enklare ekonomiuppgifter. Här får du chansen att jobba i ett kreativt och sammansvetsat team med kollegor som har roligt tillsammans. Du kommer också att begära in försenade betalningar och göra kundfordringar. Du kommer att jobba i Microsoft Dynamics och vid behov får du en introduktion i systemet. Denna tjänst är ett konsultuppdrag på 6 månader, med ambition om överrekrytering därefter. Låter det intressant? Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Din utmaning

I rollen som ekonomiassistent kommer dina arbetsuppgifter bestå av bland annat:

  • Matcha fakturor mot inköpsorder.
  • Avstämningar av leverantörsreskontra och utredningar.
  • Hantera leverantörsbetalningar.
  • Påminnelse- och inkassohantering.
  • Kundfordringar.
  • Behjälplig i bokslutsprocessen.

Egenskaper

Jobbet som ekonomiassistent är för dig som har YH-utbildning inom ekonomi och/eller högskoleutbildning inom ekonomi. Vi ser att du har god datorvana och goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl i tal som skrift. För att lyckas i rollen är det viktigt att du känner ett stort engagemang för ditt arbete och att du har ett stort driv. Det är också viktigt att du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt och att du har en nyfiken inställning till din omgivning. Du utför alltid ditt arbete med stor noggrannhet.

Kort om din blivande arbetsgivare

Kunden är ett marknadsledande, välkänt och expansivt företag som verkar inom bevakning och säkerhet. De arbetar huvudsakligen med säkerhetstjänster och larmövervakning och håller till i moderna och ljusa lokaler Stockholm. Möjlighet till arbete hemifrån finns.

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil? Ansök redan idag via ansök-knappen! Vi hanterar ansökningar löpande. I den här rekryteringen samarbetar uppdragsgivaren med Gazella. Har du frågor är du välkommen att kontakta Elsa Toorell (elsa.toorell@gazella.se) som är ansvarig rekryterare för denna tjänst.

Gazella arbetar ständigt med en rad spännande bolag, i flera olika branscher. Är du intresserad av jobb inom ekonomi, men inte av just denna tjänst? Registrera ditt CV hos oss för att öka dina chanser till nya jobbmöjligheter!

Vi använder ditt CV för att hitta relevanta jobb för din profil. Genom att gå vidare i processen nedan och trycka på knappen ”Skicka in ansökan” godkänner du att vi samlar in och lagrar dina personuppgifter.

Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att kontakta mig:

Elsa Toorell Gazella Interim Accounting