Ekonomiassistent till e-handelsbolag

gazella

Om du vill vara med och bidra i ett expansivt e-handelsbolag på väg mot nya höjder, med kontor i centrala Stockholm, är detta tjänsten för dig! Gazella söker en ambitiös och kompetent ekonomiassistent som vill bli en del av ett härligt och positivt team med mycket energi. Du bör ha erfarenhet av arbete som ekonomiassistent eller redovisningsassistent på en ekonomiavdelning eller redovisningsbyrå och vara van vid att hantera en mängd olika arbetsuppgifter.

Detta är ett spännande konsultuppdrag på sex månader med möjlighet till en övergång till en tillsvidareanställning efter uppdragets slut. Vi söker en person som kan börja så snart som möjligt och vi kommer att intervjua kandidater löpande. Ta chansen att bli en del av Gazellas nätverk – ansök redan idag!

Din utmaning

Som ekonomiassistent i denna roll kommer du att:

  • Ansvara för hela leverantörsreskontraprocessen.
  • Utföra löpande bokföring och avstämningar.
  • Hantera leverantörsförfrågningar och följa upp ärenden med leverantörsfakturorna.
  • Administrera, hantera och genomföra återbetalningar.
  • Delta i interna projekt och förbättringar av processer.
  • Genomföra ad-hoc-uppgifter samt vara ett pålitligt stöd och assistera i det dagliga redovisningsarbetet.

Erfarenhet

Vi ser att du har minst 2 års erfarenhet av att arbeta i rollen som ekonomiassistent med kund- och/eller leverantörsreskontra. Du har goda kunskaper i Excel och det är meriterande om du jobbat i Navision, men inget krav. Du är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Personlighet

Vi söker en kandidat med stark proaktivitet, noggrannhet och en positiv inställning. Du bör ha förmåga att hantera en stor variation av arbetsuppgifter och leverera hög kvalitet inom satta tidsramar. Du bör också vara intresserad av att se hela processen och föreslå förbättringar, samt ha lätt för att lära dig nya saker. Som person är du flexibel och genomför ditt arbete ansvarsfullt och med en prestigelös attityd.

Vad Gazella erbjuder dig

Bli en del av Gazellas konsultnätverk! Vi är övertygade om att konsultuppdrag skapar möjlighet att snabbt samla på sig mycket erfarenhet från olika branscher, testa olika företagsformat och möta olika organisationsstrukturer och kulturer. Vi arbetar ständigt med en rad spännande bolag i flera olika branscher och erbjuder dig konsultuppdrag som passar dina behov. Som anställd konsult hos Gazella får du ta del av våra nätverkande och roliga event samt att du erbjuds friskvårdbidrag och pension. Gazella vill vara din långsiktiga partner genom karriären. Hos oss kan du lita på omtanke för din trivsel, uppföljning och utveckling.

Ansökan

Har vi fångat ditt intresse? Ansök genom att registrera ditt CV för denna tjänst på Gazellas hemsida via ansök-knappen. Har du frågor är du välkommen att kontakta Maja Klint, (maja.klint@gazella.se), som är ansvarig rekryterare för denna tjänst.

Vi använder ditt CV för att hitta relevanta jobb för din profil. Genom att gå vidare i processen nedan och trycka på knappen ”Skicka in ansökan” godkänner du att vi samlar in och lagrar dina personuppgifter.

Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att kontakta mig:

Maja Klint Gazella Interim Accounting