Skip to main content

Redovisningsansvarig till växande säkerhetskoncern

Är du en nyfiken, driven och självgående Redovisningsansvarig som vill ta en central roll i ett framåtlutat bolag – där du får ett brett ansvar och involveras i hela ekonomiflödet? Vill du arbeta i ett entreprenöriellt bolag, vara en viktig del i både det löpande redovisningsarbetet, koncernens ekonomiska struktur och trivs i en dynamisk miljö? Då kan detta vara en möjlighet som passar dig perfekt! 

Vad du erbjuds

Gazella rekryterar nu för vår kunds räkning en Redovisningsansvarig till en entreprenöriell säkerhetskoncern som befinner sig i en spännande expansiv fas. Kulturen kännetecknas av högt tempo, gott samarbete och en prestigelös inställning, där entreprenörsanda genomsyrar allt de gör – därför värdesätts flexibilitet och en vilja att aktivt bidra där det behövs. Här möts du av ett team som stöttar varandra, har högt i tak och där dina idéer och initiativ värdesätts och uppmuntras.

Som Redovisningsansvarig får du en nyckelroll i bolagets fortsatta utveckling och du arbetar nära Ekonomichefen i det dagliga arbetet. Det är en flexibel arbetsplats, där frihet under ansvar och stora möjligheter att påverka är en del av vardagen. Kontoret är beläget i Stockholm.

Din utmaning

Rollen som Redovisningsansvarig på bolaget är en central och viktig roll, där du kommer att strukturera och effektivisera arbetet, samtidigt som du stöttar Ekonomichefen i både strategiska och operativa redovisningsfrågor.  

Rollen innebär även deltagande i koncernens expansion, då bolaget växer snabbt och fusionerar kontinuerligt bolag, vilket innebär att du kommer vara med i uppsättningen av nya processer och system.

Som Redovisningsansvarig kommer du ha ett brett ansvarsområde, med fokus på:

  • Löpande redovisning och avstämning av konton
  • Moms- och skattedeklarationer
  • Månadsbokslut och förberedelser inför årsbokslut
  • Stödja och vara backup för leverantörs- och kundreskontra inom shared service-funktionen
  • Stötta och agera bollplank till kund- och leverantörsreskontra
  • Planering och ledning av reskontraarbetet inför månadsbokslut
  • Bokföring av löner
  • Lageravstämningar - en viktig och komplex del av rollen då bolaget hanterar stora transaktionsvolymer inom deras logistikcenter
  • Intercompany-avstämningar och hantering av bolagsfusioner

Erfarenhet

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt flerårig erfarenhet av kvalificerad redovisning, med fördel från koncernbolag. Du är självgående ax-limpa enligt K3 och kan hantverket, och har du erfarenhet av IFRS är det meriterande. Vidare har du erfarenhet av att ta ansvar över helheten och har förståelse för koncernstrukturer och fusioner. Har du dessutom erfarenhet av lagerredovisning och komplexa transaktionsflöden är det meriterande. Vidare kommunicerar du obehindrat på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift då båda språken förekommer regelbundet i det dagliga arbetet. Du är trygg i Excel och har god systemvana, med fördel från Visma Business eller Xledge.

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen ser vi att du är en lösningsorienterad person som tar initiativ för att driva saker framåt. Vi ser gärna att du är engagerad och har en drivkraft att utveckla och effektivisera rutiner och processer. Du trivs i en snabbrörlig och föränderlig miljö där nya utmaningar är en naturlig del av vardagen. Du är prestigelös och gillar att kavla upp ärmarna när det behövs – oavsett om det handlar om att coacha kollegor i reskontran, ta ansvar för olika delar av ekonomiflödet eller vara ett stödjande bollplank i teamet.

Ansökan

Ansökningar hanteras löpande, passar du in på ovanstående profil? Ansök redan idag via ansök-knappen!

I den här rekryteringen samarbetar bolaget medGazellasom partner. Har du frågor är du välkommen att kontakta Malin Täckdal Thörnroth (malin.tackdal@gazella.se), som är ansvarig rekryterare för denna tjänst. Med anledning av semestertider kan återkoppling dröja något längre än vanligt – vi tackar för ditt tålamod och återkommer så snart som möjligt.