Sverige för UNHCR befinner sig i en fas av utveckling och tillväxt. För att kunna fortsätta och stärka sitt arbete för människor på flykt i Sverige och globalt, behöver organisationen bygga en ännu starkare intern struktur – inte minst inom ekonomifunktionen.
För att möta ett växande uppdrag och stärka den interna styrningen bygger Sverige för UNHCR nu upp sin ekonomifunktion internt. Ett centralt steg i arbetet är rekryteringen av en Finance Controller som kan vara med och utveckla strukturer som stödjer både tillväxt och samhällsnytta.
Gazella har fått förtroendet att stötta Sverige för UNHCR i detta arbete, med fokus på att identifiera rätt kompetens för ett uppdrag som är avgörande för organisationens fortsatta utveckling.
”Tack för att ni hjälper oss pro bono. Det gör att vi kan använda mer av våra resurser till vårt kärnuppdrag – att hjälpa fler flyktingar i världen med tak över huvudet, mat, medicin och trygghet,” säger Selma Salkic, CFO på Sverige för UNHCR.
I en tid präglad av oro och osäkerhet, inte minst runt om i världen, blir frågan om hur organisationer kan växa hållbart och göra verklig skillnad allt viktigare.
“I en orolig värld är det många som far illa. Att på ett konkret sätt kunna bidra till ett arbete som gör verklig skillnad känns både viktigt och meningsfullt,” säger Marika Krés, Senior Executive Consultant på Gazella. “Det handlar om att använda vår kompetens där den kan få störst effekt,” tillägger Malin Täckdal Thörnroth, Consultant och ansvarig för rekryteringen.
Samarbetet är ett uttryck för en gemensam övertygelse om att rätt människor på rätt plats är avgörande för att viktiga organisationer ska kunna fortsätta göra sitt arbete – nu och i framtiden.