Skip to main content

Business Controller - Commercial & Fleet till Ramirent

Gazella rekryterar nu en Business Controller – Commercial & Fleet till Ramirent AB, marknadsledande inom svensk maskinuthyrning. I rollen är du affärspartner till kommersiell verksamhet och Supply Chain och ansvarar för finansiell analys, uppföljning och beslutsstöd inom intäkter, prissättning och maskinpark. Rollen kombinerar strategiskt och operativt Business Control-arbete och innebär deltagande i relevanta ledningsforum där du bidrar med analys, uppföljning och beslutsunderlag för att utveckla lönsamhet och effektivitet.

Kan det vara dig vi letar efter? Vi intervjuar kandidater löpande, så skicka ditt CV redan idag!

Vad Ramirent erbjuder dig och om rollen

Hos Ramirent blir du en del av ett marknadsledande företag inom svensk maskinuthyrning, med ett starkt fokus på säkerhet, effektivitet, service och kunskap. Du ingår i ett sammansvetsat Business Control-team med placering på kontoret i Solna.

I rollen som Business Controller – Commercial & Fleet arbetar du som affärspartner till den kommersiella verksamheten och Supply Chain, med ansvar för finansiell analys, uppföljning och beslutsstöd kopplat till intäkter, prissättning och maskinpark. Rollen ingår i Business Control-teamet, rapporterar till Head of Business Control och innebär ett nära samarbete med det kommersiella teamet samt Chief Supply Chain Officer (CSCO), inklusive deltagande i relevanta ledningsforum.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

·       Finansiell analys och uppföljning av intäkter, prissättning, kundlönsamhet och maskinpark.

·       Budget och prognos inom kommersiell verksamhet och Fleet.

·       Beslutsstöd för investeringar, trade och fleetstyrning.

·       Utveckling av uppföljningsprocesser och rapportstruktur.

·       Vidareutveckling av BI-rapportering och analys.

Erfarenhet

Vi söker dig med akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande och minst fem års erfarenhet från Business Control eller liknande roll. Du har god redovisningsförståelse, särskilt kopplat till avskrivningar och investeringar, samt mycket goda kunskaper i Excel och en stark systemförståelse. 

Du är van att arbeta med stora datamängder och har erfarenhet av BI-verktyg, gärna Power BI eller motsvarande, med förmåga att kravställa rapporter och analyser. Erfarenhet från kapital- eller transaktionsintensiv verksamhet är meriterande.

Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift då det används i det dagliga arbetet. 

Personlighet

För att trivas och lyckas i rollen söker vi dig som är affärsdriven och analytisk med ett tydligt lösningsfokus Du arbetar självständigt med, tar ansvar för dina frågor och samarbetar prestigelöst med kollegor och chefer.

Du är kommunikativ och trygg i dialog med olika delar av verksamheten, även med icke-ekonomer, och har förmåga att göra komplexa samband begripliga. Samtidigt är du strukturerad, noggrann och har ett professionellt förhållningssätt till att utveckla och förbättra arbetssätt över tid.

Om Ramirent

Ramirent AB är marknadsledande inom svensk maskinuthyrning och hjälper sina kunder att öka såväl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Detta gör företaget genom att leverera de bästa maskin- och säkerhetslösningarna med en oslagbar service och kunskap. Kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder.

Ramirentkoncernen har verksamhet i nio länder och tillhör sedan 2019 Loxamgruppen som är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen och världens fjärde största maskinuthyrningsbolag.

Besök Ramirent på www.ramirent.se och följ Ramirent på Instagram, Facebook och Linkedin och håll dig uppdaterad. 

Ansökan

Ansökningar hanteras löpande så ansök redan idag via ansök-knappen! Har du frågor är du välkommen att kontakta Jonathan Thunborg (jonathan.thunborg@gazella.se) som är ansvarig rekryterare för denna tjänst.