Skip to main content

Ekonomiassistent inom logistik- och transportbranschen

Gazella söker en ekonomiassistent till ett internationellt bolag inom logistik- och transportbranschen som befinner sig i en spännande utvecklingsfas. Rollen passar dig som trivs med helheten i ekonomiarbetet – från löpande bokföring till kund- och leverantörsreskontra och som vill utvecklas i ett stabilt och växande bolag.

Vad företaget erbjuder dig

Rollen erbjuder en bred och utvecklande vardag i ett globalt bolag i förändring, där du får arbeta nära verksamheten och bidra till att stärka ekonomifunktionen. Du kommer till en trivsam och prestigelös arbetsmiljö med högt i tak och nära samarbete. Här finns goda utvecklingsmöjligheter inom redovisning och ekonomi samt attraktiva förmåner som flextid, friskvårdsbidrag, gymmöjligheter, kollektivavtal, tjänstepension och sjukvårdsförsäkring.

Kontoret är beläget i Arlandastad, i moderna och ljusa lokaler med goda parkeringsmöjligheter. Du blir en del av ett engagerat och prestigelöst ekonomiteam på sju personer och rapporterar till European Finance Director.

Din utmaning

I rollen som ekonomiassistent får du ett brett och omväxlande ansvar inom redovisning och ekonomiadministration. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

  • Löpande bokföring och kontoavstämningar
  • Hantering av kund- och leverantörsreskontra samt betalningar
  • Deltagande i månads-, kvartals- och årsbokslut
  • Bokningar kopplade till löner, periodiseringar och avskrivningar
  • Kommunikation och samarbete med kollegor internt samt filialer i Norden och Europa
  • Bidra till utveckling och effektivisering av rutiner och processer
  • Hantering av ad-hoc-uppgifter vid behov

Erfarenhet

För att trivas i rollen har du några års erfarenhet från en bred ekonomifunktion, där du ansvarat för löpande bokföring och kontoavstämningar. Du uppskattar en roll där du får arbeta brett med ekonomiflöden och får en helhetsbild av verksamheten. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet, exempelvis som redovisningsassistent. Erfarenhet av löpande bokföring samt kund- och leverantörsreskontra är ett krav. Du har goda kunskaper i Excel och Office-paketet och det är meriterande om du har erfarenhet av system som CargoWise eller Medius. Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift, eftersom kommunikationen i rollen sker på båda språken dagligen. Det är meriterande om du har erfarenhet från speditions- eller logistikbranschen.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är driven, nyfiken och kommunikativ. Du trivs i en miljö där man samarbetar tätt, stöttar varandra och har högt i tak. Du tar initiativ, ser helheten och vågar lyfta luren för att lösa problem. Som person är du prestigelös, noggrann och har lätt för att skapa goda relationer internt och externt.

Om arbetsgivaren

Bolaget grundades 2006 med ambitionen att erbjuda enkla och kundnära logistiklösningar. Sedan 2016 är de en del av en större internationell koncern inom logistik och transport med verksamhet i flera europeiska länder och har utvecklats till en pålitlig partner med global räckvidd. Med ett nätverk som sträcker sig över flera länder erbjuder de skräddarsydda logistiklösningar, från lager och hantering till transport. Bolaget lägger stor vikt vid hållbarhet och samhällsansvar. Man engagerar sig i sociala initiativ och arbetar aktivt för att minimera miljöpåverkan, både genom verksamhetens processer och val av transportlösningar. Organisationen präglas av gemenskap, engagemang och ett starkt fokus på samarbete, där hållbarhet och omtanke genomsyrar både arbetssätt och kultur.

Ansökan

Ansökningar hanteras löpande, passar du in på ovanstående profil? Ansök redan idag via ansök-knappen! (I den här rekryteringen samarbetar företaget med Gazella.) Har du frågor är du välkommen att kontakta Sara Arvidsson (sara.arvidsson@gazella.se) som är ansvarig rekryterare för denna tjänst.