Skip to main content

Studenter sökes för tjänsten som ekonomiassistent!

Är du ekonomistudent och letar efter ett spännande extrajobb? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Vi söker en ekonomiassistent till vår kund i centrala Stockholm. Med 1–2 år kvar av dina studier får du möjlighet att bidra till både kund- och leverantörsreskontra, samtidigt som du utvecklar dina ekonomikunskaper. Här får du möjlighet att lära dig hela processen i en inspirerande arbetsmiljö med roliga kollegor – ett idealiskt sätt att kombinera med dina studier. Missa inte chansen att kickstarta din karriär mitt i city! Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med stor chans till rekrytering hos kunden efteråt. Vi intervjuar kandidater löpande, så skicka in ditt CV redan idag! 

Vad kunden erbjuder dig

Vår kund inom retailbranschen söker en deltidsanställd och önskar att du kan arbeta två dagar i veckan, med möjlighet att anpassa arbetstiderna efter ditt studieschema. De föredrar att du arbetar på kontoret, men erbjuder även möjlighet till flexibelt arbete. 

Arbetsuppgifter:

I rollen som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara: 

  • Utföra löpande arbete inom kund- och leverantörsreskontra.
  • Stämma av balanskonton månatligen.
  • Ha kontakt med kunder via telefon och mail.
  • Medverka vid bokslutsarbete.
  • Stötta i analysarbete.
  • Aktivt arbeta med att utveckla och förbättra processer och rutiner.

Erfarenhet

Vi söker dig som har 1–2 år kvar av dina studier inom ekonomi och ett stort intresse för ämnet. Erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra är meriterande, men inget krav. Du uttrycker dig väl på både svenska och engelska, både i tal och skrift. 

Personliga egenskaper

För att trivas i denna roll är det viktigt att du är en social och positiv person med en öppen inställning till att lära dig nya saker och upptäcka nya möjligheter. För att lyckas ser vi även att du har en förmåga att vara noggrann och strukturerad, samt självständigt kan ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du hjälper gärna andra med en positiv inställning och hög servicekänsla. Vidare hanterar du många bollar i luften utan problem och trivs i ett högt arbetstempo. Eftersom det kommer att vara mycket kontakter med kunder och leverantörer är det viktigt att du är lösningsorienterad och trivs i en serviceinriktad roll.  

Vad Gazella erbjuder dig

Gazella är specialiserade på konsulttjänster och rekrytering inom ekonomi, bli en del av vårt nätverk!  

Vi är övertygade om att proaktiva intervjuer ger dig som sökande de bästa förutsättningarna till att hitta ett tryggt arbete. Som anställd konsult hos Gazella får du ta del av våra nätverkande och roliga evenemang, samt erbjuds friskvårdsbidrag och pension. Gazellavill vara din långsiktiga partner genom karriären. Hos oss kan du lita på omtanke fördin trivsel,uppföljningoch utveckling.

Ansök idag!

Har vi fångat ditt intresse? Ansök redan idag via formuläret nedan! 

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Vilma Lishajko (vilma.lishajko@gazella.se) på Gazella, som är ansvarig rekryterare för denna tjänst.