Verksamhetsnära Group Controller till Pricer

Verksamhetsnära Group Controller till Pricer

Lockas du av att jobba i en internationell miljö med komplex försäljning och många kontaktytor? Motiveras du av att få påverka en organisation genom utvecklingsarbete och att sätta strukturer och processer? Då kan det här vara rätt tjänst för dig.

Pricer – ett världsledande och globalt snabbväxande techbolag – stärker upp organisationen och söker en Group Commercial Controller. Med spetskompetens inom sales controlling och projektledning kommer du att inneha en nyckelroll på företaget och vara spindeln i nätet med kontaktytor över hela världen. Du kommer att jobba nära CFO, VP Sales och säljavdelningen och vara en go-to person med alltomspännande insyn i verksamheten.

Pricer är en världsledande utvecklare av elektroniska hyllkantsetiketter i butik och är leverantör åt många av världens största detaljhandelskedjor. Bolaget är noterat på Nasdaq Small Cap och har levererat sina produkter till ca 16 500 butiker i mer än 50 länder runt om i världen. Huvudkontoret är beläget centralt vid Stockholms Centralstation i ljusa och moderna lokaler.

Vi kommer att intervjua kandidater löpande och ber dig därför att skicka in ditt CV redan idag.

Din utmaning

  • Ansvara för projektledning inom ekonomi- och säljprojekt med leverans inom satta deadlines.
  • Agera businesspartner och bollplank mot affärsområdeschefer inom organisationen.
  • Agera som drivande part i förändringsarbete samt affärsutvecklingsprojekt, både med business case och diverse ad-hoc projekt.
  • Proaktivt jobba med säljavdelningen i försäljningens samtliga steg, inklusive stöd under upphandlingar, kontraktsförhandlingar och projektuppföljning.
  • prognoser, budget och analyser kring bolagets försäljning och lönsamhet.
  • Ansvara för kvaliteten av rapporteringen i företagets CRM-system.
  • Initiera och aktivt arbeta för att förbättra företagets ekonomiska resultat och ställning.

Erfarenhet

Du har en relevant akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande, samt ca 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete i internationell miljö, där du jobbat mot en säljavdelning med komplex försäljning. Det är meriterande om du har erfarenhet av finansiell analys och rapportering från ett börsnoterat företag samt dagligt användande av CRM-system. Du har mycket goda kunskaper i Excel och Powerpoint och har stor vana av att dagligen arbeta med pivottabeller och presentationer. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av Sales Force (CRM), Jeeves (ERP), Tableau (BI), Exopen (BI) och SQL-databas, men det är inget krav. Du har flytande kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och tror att du som person är kommunikativ, driven och noggrann. Vi söker en doer som är en van projektledare med förmågan att hålla deadlines och att driva förändringar i en snabbrörlig internationell miljö. Du har ett serviceinriktat tillvägagångssätt och tar gärna initiativ och föreslår lösningar. Vidare har du en stark analysförmåga samt förmåga att förstå alla aspekter av verksamheten. Du är kvalitetsmedveten och ansvarfull i ditt arbete. Du är hands-on i allt du gör.

Om Pricer

Pricer utvecklar och tillverkar världens mest tillförlitliga system för digtial butikskommunikation med elektroniska hyllkantsetiketter (ESL). Pricer hjälper detaljhandlare över hela världen att lösa ett flertal centrala och tidskrävande utmaningar i butik genom att effektivisera flertalet kritiska processer i butiken, såsom prisuppdateringar, plock-i-butik och inventering. De är en katalysator för detaljhandelns digitalisering och deras system utgör en stabil plattform för att nå ut med budskap, produktinformation och erbjudanden till konsumenter. Genom att skapa tekniska lösningar och tjänster som är lätta att implementera, tillämpa och använda hjälper de sina kunder att sudda ut gränserna mellan olika säljkanaler i en allt mer digitaliserad och uppkopplad värld. I mer än 28 år har deras idéer, teknik och medarbetare förändrat hur detaljhandlare världen över utför sitt arbete och kommunicerar med sina kunder.

Gazella

Gazella arbetar med rekrytering och konsultlösningar inom områdena redovisning, ekonomi- & affärsstyrning, finans och risk & compliance. Gazella erbjuder en snabb, flexibel och preciserad konsult- och rekryteringstjänst. Genom vår strävan efter att hela tiden förbättra den tjänst som erbjuds till både kandidater och klienter, utvecklar vi branschen framåt.

Ansökan

Är det dig vi söker? Ansök via knappen nedan! Ansvarig kontaktperson är John Hagtorn

Vi använder ditt CV för att hitta relevanta jobb för din profil. Genom att gå vidare i processen nedan och trycka på knappen ”Ladda upp CV och sök tjänsten” godkänner du att vi samlar in och lagrar dina personuppgifter.

Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att kontakta mig: