Teamleader Customer Service till B. Braun Medical

Gazella Business Support söker nu en Teamleader för Customer Service till B. Braun Medical AB som är ett helägt dotterbolag till B. Braun Melsungen AG – ett tyskt familjeägt företag med mer än 180 års erfarenhet inom det medicintekniska området. Vi söker dig som vill axla en roll som Operativ Teamleader för en grupp bestående av tre kompetenta och drivna kollegor. Ni kommer tillsammans hantera det dagliga operativa orderflödet och hitta innovativa lösningar för att bistå företagets kunder med högsta möjliga service. I denna roll rapporterar till företagets Supply Chain Manager.

Tjänsten kommer inledas med ett konsultuppdrag på sex månader med goda chanser för överrekrytering. Tillträde i tjänsten förväntas ske i mitten av april eller enligt överenskommelse. Vi kommer att intervjua kandidater löpande för denna tjänst och ber dig därför skicka in ditt CV redan idag!

Vad B. Braun Medical erbjuder dig

Hos B. Braun Medical omges du av en inkluderande och hållbar arbetsmiljö med kompetenta chefer och kollegor. På B. Braun Medical får du möjligheten att vidareutvecklas i takt med företaget och få vara en del av ett stabilt företag med höga målsättningar. Koncernen tar även stort samhällsansvar och arbetar dedikerat med frågor kring jämställdhet, miljöpåverkan och antikorruption. B. Braun Medical sitter i trivsamma lokaler i Danderyd, ett stenkast från Mörby centrum. Företaget har normala kontorstider.

Din utmaning

  • Delta och stötta teamet i det operativa dagliga arbetet inom Order-To-Cash.
  • Ta emot, registrera och administrera orders i SAP.
  • Leveransuppföljning, felsökning och ordersökning.
  • Hantera returer och reklamationer.
  • Daglig kontakt med företagets kunder över telefon och mejl.
  • Vidarekoppla kunder till företagets produktspecialister.
  • Driva förbättringsrelaterade projekt.
  • Underhålla och skapa kundkataloger och hantera EDI-meddelanden.

Erfarenhet

Du har minst tre års erfarenhet från en liknande tjänst där du arbetat självständigt genom hela orderprocessen. Du har även någon form av ledarerfarenhet att uppvisa, exempelvis från att leda team, projekt eller dylikt. Utöver detta har du gärna arbetat på ett internationellt företag och är van vid högt arbetstempo. Meriterande om du har eftergymnasial utbildning samt erfarenhet av SAP eller liknande system.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som brinner för att ge bästa möjliga service och som gillar kundkontakt. Som person är du prestigelös, kommunikativ och nyfiken på att ständigt lära dig nya saker. Du trivs att jobba i en operativ ledarroll och främjar samarbete, positivitet och utveckling i gruppen. Du talar svenska och engelska flytande.

Om B. Braun Medical

På B. Braun AB Sverige sitter idag cirka 65 medarbetare. Hängivna till patienters välmående runt om i världen, strävar de ständigt efter att förbättra kvalité, säkerhet och effektivitet för medicinsk behandling. Med kunden i fokus bidrar dem till en effektiv och hållbar vård med kunskap, kvalitet och känsla. Braun koncernen som grundades 1839 omsätter idag 7,9 miljarder euro och har 66 000 anställda världen över. B. Braun Medical AB, som klassas som ett AAA-företag, är i en expansiv fas och kommer i år att omsätta närmare 500 miljoner. Läs mer om hur det är att arbeta hos B.Braun på deras Hemsida.

Ansökan

Har vi fångat ditt intresse? Registrera ditt CV via ansök-knappen! (I den här rekryteringen samarbetar B.Braun Medical AB med Gazella Business Support AB.) Har du frågor är du välkommen att kontakta Daniel Wessberger som är ansvarig rekryterare för denna tjänst på: daniel.wessberger@gazella.se.

Vi använder ditt CV för att hitta relevanta jobb för din profil. Genom att gå vidare i processen nedan och trycka på knappen ”Ladda upp CV och sök tjänsten” godkänner du att vi samlar in och lagrar dina personuppgifter.

Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att kontakta mig: