Redovisningsekonom till Gazella

Vi på Gazella söker nu en Redovisningsekonom till vår ekonomiavdelning. I rollen som Redovisningsekonom hos oss kommer du att arbeta med redovisningen av alla ekonomiska händelser i företaget och ha chansen att växa i en bred och utvecklande roll. Du kommer att rapportera till Ekonomichefen, men även arbeta tätt tillsammans med Ekonomiassistent och Business Controller.

 

Vad Gazella erbjuder dig

I utbyte mot ditt driv och din ambition erbjuder Gazella en lärorik, utvecklande och spännande miljö bland positiva och engagerade kollegor där du har stora möjligheter att utvecklas och skapa synliga resultat i en miljö där nya idéer och initiativ uppmuntras. Gazellas ledord för 2021 är hållbarhet, både ur ett ekonomiskt såväl som ur ett medarbetarperspektiv. Gillar du att omge dig med positiva, professionella och nytänkande personer som gillar utveckling, och trivs på en arbetsplats med familjär kultur där man har roligt på jobbet? Då kan det vara dig vi söker!

Tjänsten är på heltid, med placering på vårt kontor centralt i Stockholm. Planerad start är i november, vi intervjuar därför kandidater löpande så tycker du tjänsten låter intressant – skicka in din ansökan redan idag!

Din utmaning:

  • Arbeta med löpande redovisning, inklusive periodiseringar och momsredovisning.
  • Kontinuerligt arbeta med kund- och leverantörsreskontra.
  • Medverka i arbetet med att upprätta månads- kvartals- och årsbokslut tillsammans med Ekonomichef.
  • Vara behjälplig vid avstämning av balanskonton samt arbete med moms- och skattedeklarationer.
  • Vara delaktig vid analysarbete tillsammans med Business Controller.
  • Vara behjälplig inför och vid revisionstillfällen.
  • Arbeta med övriga ad hoc-uppgifter och projekt för avdelningen, samt kontinuerligt bidra till förbättrings- och effektiviseringsarbete för ekonomiavdelningen på Gazella.

Erfarenhet

Till denna roll söker vi dig som har en ekonomiutbildning från universitet eller yrkeshögskola samt cirka 1–2 års erfarenhet från arbete med redovisning. Du uttrycker dig väl på både svenska och engelska och har erfarenhet av Excel.

 

Personliga egenskaper

I denna tjänst läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Vi söker dig som är kommunikativ, noggrann och arbetar bra självständigt samtidigt som du är en teamplayer som uppskattar ställa upp för dina medarbetare. I ditt arbete strävar du alltid efter att leverera kvalitativa resultat enligt tidsplan och har en stark förmåga att ta initiativ och vara proaktiv i det dagliga arbetet. Du genomför ditt arbete ansvarsfullt och håller hög kvalitet i samtliga processer.

 

What´s in it for me?

Gazella startades 2014 och är ett snabbt växande företag. Under 2019 och 2020 blev vi utnämnda Gasellföretag av Dagens Industri och blev även Superföretag av Veckans Affärer. Vi tycker själva att vi har bland de roligaste kunderna: alltifrån stora internationella koncerner till start-ups och SaaS-bolag. På Gazella jobbar vi aktivt med vår personalkultur. Du erbjuds en roll på ett företag i en familjär kultur, där man trivs, hjälps åt och har roligt tillsammans. Gazella håller fanan högt gällande konsult och personalvård, där balans mellan privatliv och arbetsliv anses viktigt. Vi tror att hybridkontor, där man har möjlighet att arbeta delvis på distans, delvis från kontor, är en av lösningarna. Vi varvar hårt arbete med glädje och för att hålla teamkänslan på topp har vi har alltid många aktiviteter på gång, såsom träningspass, firanden, födelsedagsfikor after work m.m. Är du nyfiken på vilka vi är, titta gärna in på vår Instagram; gazella.se.

  • Hybridkontor – vi erbjuder flexibilitet mellan kontorstid och distansarbete.
  • Härligt kontor i hjärtat av Östermalm.
  • Vi har alltid roliga event, konferenser och andra kulturbyggande aktiviteter på gång.
  • Friskvårdsbidrag, Sjukvårdsförsäkring och försäkringsrådgivning för samtliga medarbetare.
  • Tillägg till föräldrapenning.


Om Gazella

Gazella är specialister på rekrytering och konsultlösningar inom ekonomi och finans. Tack vare att vi både har seniora medarbetare med lång operationell branscherfarenhet i teamen samt ett lagorienterat arbetssätt, med nischade team, har vi en god förståelse för tjänster på alla nivåer inom ekonomifunktionen. Sedan Gazellas start 2014 har vi haft förmånen att hjälpa över 1000 kandidater vidare i karriären och försett många uppdragsgivare med nya kompetenta kollegor. Våra medarbetares höga engagemang, ett kraftfullt och skräddarsytt searchverktyg samt vår strukturerade process för att upprätthålla kontakten med medlemmarna i vårt nätverk, gör att vi kan presentera kvalitetssäkrade konsulter redan inom 48 timmar. Tillsammans bidrar detta till vår förmåga att leverera en snabb, flexibel och preciserad tjänst. Läs mer på vår hemsida: www.gazella.se

 

Ansökan

Är du vår nästa Gazell? Registrera ditt CV för denna tjänst via ansök-knappen! Ansvarig kontaktperson är för denna tjänst är Gustav Krieger, vid frågor hör av dig till honom på gustav.krieger@gazella.se

Vi använder ditt CV för att hitta relevanta jobb för din profil. Genom att gå vidare i processen nedan och trycka på knappen ”Skicka in ansökan” godkänner du att vi samlar in och lagrar dina personuppgifter.

Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att kontakta mig: