Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

gazella

Gazella söker nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till vår kund inom byggbranschen, som har sitt kontor i norrort, Stockholm. Bolaget ingår i en stor koncern med anställda över hela Sverige. Du kommer att få chans att arbeta brett med en rad olika arbetsuppgifter kopplat till leverantörsreskontra. Vi söker dig som har arbetat som ekonomiassistent i minst 1–3 år samt trivs med rak kommunikation och frodas i en miljö där det händer mycket.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader, där avsikten är att det leder till överrekrytering hos kunden efter avslutat uppdrag. Kan det vara dig vi söker? Vi intervjuar kandidater löpande, så ansök redan idag om du är intresserad!

Din utmaning

I rollen som Ekonomiassistent kommer du att tillhöra ett team där fokus kommer att vara på leverantörsreskontra. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:

  • Kontera inkommande leverantörsfakturor.
  • Stämma av leverantörsreskontrans konton vid bokslut.
  • Hantera påminnelser och inkassokrav.
  • Utföra svenska och utländska betalningar.
  • Ta fram underlag för manuella leverantörsbetalningar.
  • Hantera externa och interna kontakter.

Bakgrund

Till den här tjänsten söker vi dig med en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande. Vi ser gärna att du har ca 1-3 års erfarenhet av kvalificerat arbete inom leverantörsreskontra. Du är flytande i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Personlighet

För att lyckas i rollen ser vi att du är en driven och kommunikativ person som trivs i en händelserik miljö och uppskattar att arbeta i team. Du sätter stor vikt vid att hålla deadlines och är mycket strukturerad, noggrann, tar initiativ och är bra på att leda dig själv, även vid arbetstoppar. Vidare är det viktigt att du är bekväm med många kontaktytor både internt och externt, samt värnar om en god stämning.

Vad Gazella erbjuder dig

Bli en del av Gazellas konsultnätverk! Vi är övertygade om att konsultuppdrag skapar möjlighet att snabbt samla på sig mycket erfarenhet från olika branscher, testa olika företagsformat och möta olika organisationsstrukturer och kulturer. Vi arbetar ständigt med en rad spännande bolag i flera olika branscher och erbjuder dig konsultuppdrag som passar dina behov. Som anställd konsult hos Gazella får du ta del av våra nätverkande och roliga event och du erbjuds friskvårdsbidrag och pension. Gazella vill vara din långsiktiga partner genom karriären. Hos oss kan du lita på omtanke för din trivsel, uppföljning och utveckling.

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil? Ansök redan idag via ansök-knappen! Ansökningar hanteras löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta Sofia Täckdal (sofia.tackdal@gazella.se) som är ansvarig rekryterare för denna tjänst.

Vi använder ditt CV för att hitta relevanta jobb för din profil. Genom att gå vidare i processen nedan och trycka på knappen ”Skicka in ansökan” godkänner du att vi samlar in och lagrar dina personuppgifter.

Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att kontakta mig:

Sofia Täckdal Gazella Interim Accounting