Business Coordinator till Sweco

sweco

Nu söker vi dig som är redo för en ny utmaning och vill axla rollen som Business Coordinator i Swecos affärsstödssupport. Kanske jobbar du idag med service och support och vill bredda din kunskap inom en affärsstödjande verksamhet. Du behöver trivas i en kommunikativ roll och ha en naturlig förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Vi kommer att intervjua kandidater löpande för denna tjänst och ber dig därför vid intresse för tjänsten att skicka in ditt CV redan idag!

Vad Sweco erbjuder dig

I den här rollen välkomnas du till ett team på cirka 15 personer som alla delar målbilden att erbjuda verksamheten en kundservice i världsklass. Här erbjuds du ett bolag i konstant utveckling och engagerade kollegor som tillsammans med dig kommer vara med och bidra till den fortsatta utvecklingen och effektiviseringen av vårt supportarbete. Du kommer att ha nära kontakt med verksamheten, övriga affärsstödjande funktioner, leverantörer och kunder.

Hej från din nya chef! 
”På Sweco värnar vi om ett hållbart arbetsliv och i min roll som ledare är jag mån om att du har goda förutsättningar att utföra ditt arbete. Jag tror på individens potential och att det mesta är nåbart så länge man är villig att jobba för det Jag tycker om människor, är lösningsorienterad och drivs av utveckling. Jag inspireras av människor som tar ansvar och får saker att hända. Jag tror på teamwork och att vi är starka tillsammans.”
– Jenny Palmgren , gruppchef

Din utmaning

I rollen som Business Coordinator på Sweco kommer dina arbetsuppgifter vara:

  • Hantera inkommande supportärenden via både telefon och ärendehanteringssystem.
  • Registrera och vidarebefordra förändringsönskemål.
  • Hantera interna ärenden som berör bland annat HR, redovisning, FM/kontorsdrift, juridik KMA (Kvalitet, Miljö, Arbetsmiljö) och kommunikation.
  • Delta i tjänsteleverans enligt fördefinierade ramar.
  • Vidarebefordra ärenden som ej ska/kan lösas i supporten till relevant gruppering.
  • Uppdatera kunskapsdatabas och bygga egna kunskaper för att kunna förbättra personlig lösningsgrad.
  • Bidra till utveckling av supportarbetet och verktyg som används inom området.
  • Bidra till att identifiera utbildningsbehov inom Sweco Sverige.

Erfarenhet

Vi söker dig som har arbetat i en roll inom kundservice eller av supporterande karaktär sedan tidigare. Denna roll innebär att du kommer vara verksam inom många områden och dagligen jobba med olika system. Att vara kunnig och/eller IT-/systemintresserad är därför en absolut tillgång.   

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen ser vi att du är en person som ser hantverket av att ge god service och support som en självklarhet samt att du är nyfiken och har vilja och förmåga att ständigt lära dig mer. Du har en god samarbetsförmåga, ett positivt och serviceinriktat sätt samt är driven och utför dina arbetsuppgifter på ett effektivt och noggrant sätt.

Om Sweco

Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. Tillsammans med våra kunder utvecklar våra 17 500 arkitekter, ingenjörer och andra specialister lösningar för att hantera urbaniseringen, ta vara på digitaliseringens möjligheter och göra framtidens samhällen mer hållbara. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 20,6 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. För ytterligare information, besök Swecos hemsida: swecogroup.com

Ansökan

Kan det vara dig vi söker? Vi kommer att intervjua kandidater löpande för denna tjänst, så skicka in ditt CV redan idag via ansök-knappen! I den här rekryteringen samarbetar Sweco med Gazella Business Support. Har du frågor är du välkommen att kontakta Moa Kalström ( moa.kalstrom@gazella.se ) som är ansvarig rekryterare för denna tjänst.

Vi använder ditt CV för att hitta relevanta jobb för din profil. Genom att gå vidare i processen nedan och trycka på knappen ”Skicka in ansökan” godkänner du att vi samlar in och lagrar dina personuppgifter.

Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att kontakta mig:

Moa-Kalström-Gazella-Business-Support