Affärsinriktad Rekryteringskonsult till Gazella

Affärsinriktad Rekryteringskonsult till Gazella

Drivs du av relationsskapande, nätverkande och gillar att arbeta nära affären? Gazella rekryterar nu en ny Rekryterare till ett av våra team som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa! De senaste åren har vi vuxit med 50 % varje år och har som mål att fortsätta på samma spår, vilket gör att vi nu utökar vår personalstyrka.

Vi letar efter dig som drivs av att ett målinriktat, affärsinriktat och relationsskapande arbete, som vill vara del av ett härligt gäng i en fartfylld miljö. För att trivas hos oss så bör du vara ambitiös och professionell, med ett intresse för sociala möten. Dessutom så tror vi att du är en lagspelare med ett stort hjärta som sätter laget före jaget. Din roll på Gazella kommer att vara operativ, med ansvar för att söka fram, intervjua, bedöma och slutligen placera kompetenta ekonomer på våra klientbolag. Du har en rådgivande roll med många kontaktytor där du arbetar nära affären och har stor påverkan på denna.

Vad Gazella erbjuder dig

I utbyte mot ditt driv och din ambition erbjuder Gazella en lärorik, utvecklande och spännande miljö i kombination med kompetenta medarbetare. Vi strävar ständigt efter att utveckla företaget och att ligga i framkant när det gäller digitalisering och marknadsföring. Vår kultur präglas av ett starkt teamfokus och vi har alltid många aktiviteter på gång, så som teamaktiviteter, träningspass och After Work. För att se mer av detta, titta gärna närmare på vår Instagram; gazella.se.

Din utmaning

  • Arbeta målinriktat med fokus på ditt teams bästa, samt ta initiativ som på olika sätt stärker lagandan i gruppen.
  • Löpande analysera våra klientorganisationer och dess verksamheter för att framgångsrikt genomföra konsulttillsättningar.
  • På ett professionellt sätt utveckla och följa upp långsiktiga affärsrelationer med både kunder och kandidater.
  • Kartlägga möjliga sökvägar att finna matchande profiler för specifika konsult- och rekryteringsuppdrag.
  • Ansvara för att proaktivt finna rätt profiler för kommande uppdrag genom vårt samarbete med externa databasföretag, vårt searchverktyg och sociala medier.
  • Representera Gazella vid olika externa kontakter, så som kundmöten och konsultevent.
  • Vara delaktig i vidareutvecklingen av våra processer för leverans av kandidater samt vara med och utveckla vårt egenutvecklade search- och projektverktyg med tillhörande kandidatbank, anpassad för ekonomer.

Erfarenhet

Vi söker dig med 1-3 års arbetslivserfarenhet från en roll där du fått ta mycket eget ansvar, arbetat med relationer och arbetat mot deadlines i ett högt tempo. Du har innehar förmodligen en akademisk examen och tidigare erfarenhet ifrån ett serviceyrke, säljposition, kundtjänst eller från en kommunikativ tjänst är meriterande. Har du erfarenhet av ekonomiyrket, antingen från en ekonomifunktion eller från revision men känner att du hamnat fel, så har du här möjligheten att kombinera din tidigare erfarenhet med en affärs- och relationsinriktad roll här hos oss. Du uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Personliga egenskaper

Som person är du strukturerad och har kvalitet i fokus. Dessutom är du en kommunikativ och målinriktad lagspelare som ser till att saker blir gjorda. Du besitter förmågan att se nya möjligheter i affärsflödet och motiveras av resultat, glädje och av att se andra växa. I ditt arbete samarbetar du väl med såväl seniora som juniora medarbetare. På Gazella så arbetar vi tillsammans som ett lag och därför lägger vi stor vikt vid att du trivs bra i ett sådant klimat.

Gazella

Gazella är specialister på rekrytering och konsultlösningar inom ekonomi och finans. Vi har seniora medarbetare med lång operationell branscherfarenhet och tack vare ett lagorienterat arbetssätt, med nischade team, har vi en god förståelse för tjänster på alla nivåer inom ekonomifunktionen. Sedan Gazellas start 2014 har vi haft förmånen att hjälpa över 800 kandidater vidare i karriären och försett lika många uppdragsgivare med kompetent personal. Våra medarbetares höga engagemang, ett kraftfullt och skräddarsytt searchverktyg samt vår strukturerade process för att upprätthålla kontakten med medlemmarna i vårt nätverk, gör att vi kan presentera kvalitetssäkrade konsulter på 48 timmar. Allt detta bidrar till vår förmåga att leverera en snabb, flexibel och preciserad tjänst.

Ansökan

Är det dig vi söker? Ansök via knappen nedan! Ansvarig kontaktperson är Julia Minges.

Vi använder ditt CV för att hitta relevanta jobb för din profil. Genom att gå vidare i processen nedan och trycka på knappen ”Ladda upp CV och sök tjänsten” godkänner du att vi samlar in och lagrar dina personuppgifter.

Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att kontakta mig: